Informatie Kunstzwemmen 1, 2 en 3
Eisen Kunstzwemmen 1
  • Wrikken: in het water, rugligging, handen bij de heupen, 5 meter wrikken in de richting van de voeten.
  • Gehurkte draai: in het water, rugligging, handen bij de heupen, 5 meter wrikken in de richting van het hoofd, gevolgd door een gehurkte draai. Dat wil zeggen: rugligging, beide benen gelijk optrekken, daarna hele draai om de midden-as en uitstrekken.
  • Salto achterover gehurkt: in het water, rugligging, handen bij de heupen, 5 meter wrikken in de richting van het hoofd, gevolgd door een salto achterover gehurkt. Dat wil zeggen: in rugligging, beide benen gelijk optrekken, hele draai achterover om de breedte-as tot uitgangspunt, daarna uitstrekken.
Eisen Kunstzwemmen 2
  • Zeilboot: in het water, rugligging, handen bij de heupen, 5 meter wrikken in de richting van het hoofd, gevolgd door een zeilboot. Dat wil zeggen: rugligging, één been optrekken tot het bovenbeen recht op het wateroppervlak staat en de voet zich ter hoogte van de knie van het gestrekte been bevindt, daarna terugkeren naar uitgangshouding.
  • Waterrad: in het water, rugligging handen bij de heupen, 5 meter wrikken in de richting van de voeten, gevolgd door een waterrad. Dat wil zeggen: in rugligging, benen en heupen kantelen, bovenbeen over bovenbeen bewegen, totdat een volledige draai (1/1) om de midden-as is bereikt.
  • Salto voorover gehoekt: in het water, borstligging, hoeken, draai inzetten en afronden tot uitgangspositie.
Eisen Kunstzwemmen 3
  • Balletbeen: in het water, rugligging, handen bij de heupen, 5 meter wrikken in de richting van het hoofd, gevolgd door een balletbeen. Dat wil zeggen: in rugligging, een been optrekken en vervolgens omhoog strekken, daarna terug-keren naar uitgangshouding.
  • Kiep: in het water, rugligging, handen bij de heupen, 5 meter wrikken in de richting van de voeten, gevolgd door een kiep. Dat wil zeggen: in rugligging, beide benen optrekken en kwartdraai om de breedte-as achterover, daarna beide benen uitstrekken en rechtstandig onder water zakken.
  • Dolfijn: in het water, rugligging, hoofd achterover brengen, daarna hele cirkel achterover maken tot uitgangspositie.
  • Kano: in het water, borstligging, rug hol trekken en 5 meter verplaatsen.
© Coenders Sauna & zwemschool » Tel: 0485 - 38 33 90 » Email: info@saunacoenders.nl